Trainingsbegeleiding Wielrenners en Mountainbikers.

30 jaar wielerervaring in 1 training

René Zandstra, sportfysiotherapeut, trainer/coach en al ruim 30 jaar actief in de wieler- en mountainbikesport, broedt al een tijdje op de juiste formule. Door eigen ervaring, voortschrijdend inzicht en vooral gedreven door passie zijn we nu in staat om deze diensten te bieden.

Sneller fietsen?

Wil je sneller worden? Een betere eindsprint of een sterke demarrage kunnen doen, of zelfs een betere tijdrijder worden? Gericht trainen is het halve werk. Door middel van wekelijkse trainingsschema’s kun je werken aan je persoonlijke doelstellingen.

Veel renners trainen te veel en te hard. Gevolg: Moeheid! Een verkeerde reactie is dan vaak nog meer trainen in de hoop dat de vermoeidheid daarmee weggaat, echter het omgekeerde is het geval. Weten wat en hoe je moet trainen in combinatie met een optimale arbeid-rustverhouding levert het hoogste resultaat.

Goede training is het halve werk.

Vanuit Z&M Sport is het mogelijk om als wielrenner en/of mountainbiker trainingsondersteuning te krijgen.  Met een wekelijkse trainingsinput zal continu worden bijgestuurd om een zo optimaal mogelijke prestatie te kunnen leveren op het moment waarop dat gewenst is.

René Zandstra, zelf sportfysiotherapeut en trainer/coach en daarnaast al ruim 30 actief in de wieler en mountainbikesport staat garant voor de begeleiding.

Elk seizoen kent een opbouw. Vanuit voorbereidingsperiodes t/m piekperiodes en de rustperiodes daartussen.  Alles dien je op elkaar af te stemmen. Een van de belangrijkste pijlers hierin is de gezondheid en het welbevinden van de renner. Veel  renners trainen teveel en te lang en bovendien  vaak te eenzijdig. Daarom is een veel gehoorde klacht vermoeidheid. Veel renners zijn in de loop van het seizoen gewoon moe. Het risico wat daarbij ontstaat zijn blessures welke soms weken tot maanden blijven bestaan.

Naast het feit dat je eerst optimaal op de fiets moet zitten (zie Fiets Positionering Meting) is het ook van groot belang dat er aandacht is voor een goede arbeid-rust verhouding.

Hoe werkt het de trainingsbegeleiding?

Essentieel is het om te starten vanuit een zogenaamde ‘beginsituatie’.  Daarom is het raadzaam om eerst bij de sportarts een inspanningstest te laten doen.  Om op een goede manier begeleid te worden helpt het wanneer de renner beschikt over een hartslagmeter of tegenwoordig nog beter, een vermogensmeter. Een combi van beiden is het meest optimaal. Op deze manier kan er goed op basis van data bijgestuurd worden.

Tijdens een intakegesprek worden doelen besproken. Deze doelen vloeien voort uit wensen en ambities. Wanneer er sprake is van een wedstrijdkalender staat deze centraal.

Aan de hand van de testresultaten wordt de omvang en intensiteit van de trainingsweek bepaald, mede gebaseerd op het aantal beschikbare trainingsdagen die er zijn.

Via een gebruikt trackersysteem zoals o.a. Garmin, Wahoo of Polar kunnen de trainingen worden geanalyseerd en worden upgeload.

De begeleiding begint altijd minimaal met een kwartaal, dit om trainingsvoortgang goed te kunnen evalueren. Daarna kan eventueel maandelijks worden verlengd.

Elke 6-8 weken wordt er een individueel voortgangsgesprek gepland.

Wat is de investering?

Trainingsbegeleiding 1 (1-3 trainingen per week) € 31,50 per maand
Trainingsbegeleiding 2 (4-6 trainingen per week) € 41,50 per maand

Wat krijg je hiervoor?

  • Intake om je situatie, wensen en doelen in kaart te brengen
  • wekelijks trainingsschema om je doelen te bereiken
  • contact via app of mail is dagelijks mogelijk zodat je nooit vast loopt en direct geholpen wordt bij vragen
  • voortgangsgesprekken om te monitoren of je op schema zit en geen problemen ervaart

In enkele gevallen kan een begeleiding ook  ‘custom’ worden samengesteld. Hiervoor worden aparte prijsafspraken gemaakt.

Boek hier ook direct een Fiets positie Meting om je houding op de fiets te verbeteren

Open chat
1
Vragen of Hulp nodig? WhatApp met Zandstra & van der Meer