Loophouding

Met ‘Mindful Run’ maak je kennis met verschillende facetten van hardlopen. Door met aandacht te “luisteren” naar je eigen lichaam word je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam.

Ademhaling

Misschien wel de belangrijkste factor binnen ‘Mindful Run’ speelt de ademhaling. Acht van de tien mensen die hardlopen, ademen door hun mond terwijl het gezonder en rustgevender is om door de neus te ademen.

Loslaten

Veel mensen leggen zich te veel prestatiedoelen op. Bij Mindful Run ligt de nadruk niet op de prestatie maar leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’.

Mindful Run

Mindfulness is volle aandacht hebben voor het hier en nu. Geen straks, geen morgen, geen later. Met mindfulness richt je juist de aandacht op het heden en houd je je heel bewust bezig met wat je nu aan het doen bent.

Met ‘Mindful Run’ maak je kennis met verschillende facetten van hardlopen. Door met aandacht te “luisteren” naar je eigen lichaam word je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingsoefeningen
Misschien wel de belangrijkste factor binnen ‘Mindful Run’ speelt de ademhaling. Acht van de tien mensen die hardlopen, ademen door hun mond terwijl het gezonder en rustgevender is om door de neus te ademen. Daar komt bij dat langzamer en minder inademen zorgt voor:

  • méér zuurstof in je bloed;
  • minder melkzuur in je lichaamscellen;
  • een lagere hartslag;
  • een beter resultaat (verder, sneller, langer).

Puur genieten

Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen en/ of aanwezige klachten te verminderen. Ditzelfde geldt voor hardlopen waarbij wetenschappelijk is aangetoond dat er sprake is van positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam.

Veel mensen leggen zich echter te veel prestatiedoelen bij het hardlopen op. Ze hebben een schema en moeten van zichzelf x kilometer lopen in x minuten en dat x keer per week. Ze meten hun hartslag en tracken zichzelf met een gps. Hardlopen wordt zo een strijd en een bron van stress. Zandstra & van der Meer leert je met Mindful Run hoe je volop van het hardlopen en de omgeving geniet met een juiste ademhaling in het ‘hier en nu’.

Aanmelden

Ben jij klaar voor Mindful Run? Geef je dan op voor de 5-weekse cursus Mindful Run. De cursus, gegeven door Fred Pietersma, is zo opgezet dat zowel de gevorderde als de beginnende hardloper kan meedoen. Daarmee is Mindful Run geschikt voor iedere hardloper.

Wat zijn de kosten…?

  • 5-weekse Mindful Run cursus in groepsverband € 95,00
  • individuele Mindful Run € 75,00 voor 1,5 uur.

Contact

Openingstijden
Maandag t/m donderdag: 8:00 – 21:00
Vrijdag: 8:00 – 18:00

Adres: Sjaardemastraat 19, 8801 KW Franeker
Tel:  0517 384 508
Email: info@zandstraenvandermeer.nl

TRAINING
Alle trainingen bij Zandstra & van der Meer worden begeleid door gediplomeerde fysiotherapeuten. Dit betekent dat zowel mensen met lichamelijke klachten als fitte sporters bij Zandstra & van der Meer voor een goed, kundig en veilig beweegprogramma en -advies terecht kunnen.